Najnovije sa JPFU

Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu

U Narodnom pozorištu Užice održana je konferencija za medije povodom XXVI JPF, kojoj je prisustvovala gradonačelnica grada Užica dr Jelena Raković Radivojević, direktor NP i JPF Zoran Stamatović, umetnički direktor Nemanja Ranković i selektor festivala Bojan Munjin.
Narodno pozorište Užice će od 1. do 7. novembra biti domaćin 26. Jugoslovenskog festivala „Bez prevoda“, pod sloganom “Pričaj mi o nežnosti”.

O selekciji predstava i sloganu govorio je Bojan Munjin, pozorišni kritičar iz Zagreba i selektor festivala. On je istakao da treba da pričamo o nežnosti uvek i svuda. I među svojima, i u društvu, i na robiji. Živimo u tupim i grubim vremenima, u obezljuđenom dobu i danas, nakon svega, za nežnost je krajnje vreme. Jugoslavenski pozorišni festival „Bez prevoda“ u Užicu, uvek je želio da, preko dobrog teatra i sjajnih glumaca, podeli sa publikom probleme sveta u kojem živimo, ali je takođe nastojao i da ljudima pruži nadu. Zato slogan našeg festivala ove godine glasi „Pričaj mi o nežnosti“, nasuprot vremenu nesigurnosti, strepnje i izolacije. U predstavama koje smo odabrali za ovo jesenje pozorišno okupljanje u Užicu tražili smo bar jedno zrnce nežnosti, odsjaj tog blagog osećaja koji ljude vraća bliskosti i udaljuje ih od oštrih razvalina stvarnosti. Naravno, predstave koje smo pozvali na ovaj festival različitog su tematskog i estetskog prosedea ali u njima ima dovoljno razloga da verujemo kako svetlo topline i empatičnosti može biti jače od tamne senke vremena u kojem živimo.

Tako predstava „Sedam strahova“, prema tekstu Selvedina Avdića, Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice i u režiji Selme Spahić, govori o našoj gorkoj historiji, sa kojom se možemo suočiti samo ako o njoj razgovaramo i ako jedni drugima pružimo ruku. Jedino tako možemo zaista da budemo dobri, na čemu insistira ova predstava. Na drugoj strani, „Zelena čoja Montenegra“, prema romanu Mome Kapora u saradnji sa Zukom Džumhurom, u kooprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta, Festivala Budva Grad Teatar i Gradskog pozorišta Podgorica, želi da nam pokaže da na ovom svetu ne postoje samo politika, ratovi i prevare, nego i čast, ponos i ljubav. Predstava „64“ Atelja 212, prema komadu Tene Štivičić i u režiji Alise Stojanović, govori o očajničkoj težnji za rođenjem deteta, prema novom životu, puno pre nego što uopšte postoji mogućnost da se taj novi život začne, dok predstava „Đokonda“ Crnogorskog narodnog pozorišta iz Podgorice i u režiji Dušanke Belade govori o tome šta nam danas znači lepota, puno kasnije od trenutka kada je moderna umetnost izmenila svoje lice. Iz Zagreba dolazi predstava Hrvatskog narodnog kazališta „Znaš ti ko sam ja“ u režiji Ivana Penovića, koja karikiranjem historijskih događaja i stvarnih ličnosti sugeriše da su nam u životu često bliži i simpatičniji bezopasni probisveti, nego opasni moralisti koji će nam prvom prilikom zavrnuti šiju. Na tom tragu je i predstava Narodnog pozorišta iz Pirota „Strah – jedna topla ljudska priča“, u režiji pokojnog Igora Vuka Torbice, koja suprotstavlja običan svet jednostavnih ljudi, punih slabosti ali i lekovite ljudske topline, nasuprot onima koji bi te ljudske duše htele da zarobe. Konačno, Jugoslovensko dramsko pozorište predstaviće se sa predstavom „Pučina“ prema komadu Branislava Nušića i u režiji Egona Savina koja na tragičan, apsurdan i satiričan način pokazuje šta se događa sa nežnošću kada svi sa njome trguju ali niko u nju istinski ne veruje. Nadamo se, biće ovo festival dobrih predstava, na kojem ćemo opet svi biti zajedno, usprkos vremenu koje na svaki način hoće da nas razdvoji.

 

Kada je dobro vreme za ljubav?

Treba da pričamo o nežnosti uvek i svuda. I među svojima, i u društvu, i na robiji. Živimo u tupim i grubim vremenima, u obezljuđenom dobu i danas, nakon svega, za nežnost je krajnje vreme. Jugoslavenski pozorišni festival „Bez prevoda“ u Užicu, uvek je želio da, preko dobrog teatra i sjajnih glumaca, podeli sa publikom probleme sveta u kojem živimo, ali je takođe nastojao i da ljudima pruži nadu. Zato slogan našeg festivala ove godine glasi „Pričaj mi o nežnosti“, nasuprot vremenu nesigurnosti, strepnje i izolacije. U predstavama koje smo odabrali za ovo jesenje pozorišno okupljanje u Užicu tražili smo bar jedno zrnce nežnosti, odsjaj tog blagog osećaja koji ljude vraća bliskosti i udaljuje ih od oštrih razvalina stvarnosti. Naravno, predstave koje smo pozvali na ovaj festival različitog su tematskog i estetskog prosedea ali u njima ima dovoljno razloga da verujemo kako svetlo topline i empatičnosti može biti jače od tamne senke vremena u kojem živimo. Tako predstava „Sedam strahova“, prema tekstu Selvedina Avdića, Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice i u režiji Selme Spahić, govori o našoj gorkoj historiji, sa kojom se možemo suočiti samo ako o njoj razgovaramo i ako jedni drugima pružimo ruku. Jedino tako možemo zaista da budemo dobri, na čemu insistira ova predstava. Na drugoj strani, „Zelena čoja Montenegra“, prema romanu Mome Kapora u saradnji sa Zukom Džumhurom, u kooprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta, Festivala Budva Grad Teatar i Gradskog pozorišta Podgorica, želi da nam pokaže da na ovom svetu ne postoje samo politika, ratovi i prevare, nego i čast, ponos i ljubav. Predstava „64“ Atelja 212, prema komadu Tene Štivičić i u režiji Alise Stojanović, govori o očajničkoj težnji za rođenjem deteta, prema novom životu, puno pre nego što uopšte postoji mogućnost da se taj novi život začne, dok predstava „Đokonda“ Crnogorskog narodnog pozorišta iz Podgorice i u režiji Dušanke Belade govori o tome šta nam danas znači lepota, puno kasnije od trenutka kada je moderna umetnost izmenila svoje lice. Iz Zagreba dolazi predstava Hrvatskog narodnog kazališta „Znaš ti ko sam ja“ u režiji Ivana Penovića, koja karikiranjem historijskih događaja i stvarnih ličnosti sugeriše da su nam u životu često bliži i simpatičniji bezopasni probisveti, nego opasni moralisti koji će nam prvom prilikom zavrnuti šiju. Na tom tragu je i predstava Narodnog pozorišta iz Pirota „Strah – jedna topla ljudska priča“, u režiji pokojnog Igora Vuka Torbice, koja suprotstavlja običan svet jednostavnih ljudi, punih slabosti ali i lekovite ljudske topline, nasuprot onima koji bi te ljudske duše htele da zarobe. Konačno, Jugoslovensko dramsko pozorište predstaviće se sa predstavom „Pučina“ prema komadu Branislava Nušića i u režiji Egona Savina koja na tragičan, apsurdan i satiričan način pokazuje šta se događa sa nežnošću kada svi sa njome trguju ali niko u nju istinski ne veruje. Nadamo se, biće ovo festival dobrih predstava, na kojem ćemo opet svi biti zajedno, usprkos vremenu koje na svaki način hoće da nas razdvoji.

 

XXVI JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL- BEZ PREVODA
PRIČAJ MI O NEŽNOSTI
Od 1.do 7.novembra 2021.godine

 

Ponedeljak 1. novembar u 19:30
„Sedam strahova“, Bosansko narodno pozorište Zenica, prema tekstu Selvedina Avdića i u režiji Selme Spahić,

Utorak 2. novembar u 19:30
„Pučina“, Jugoslovensko dramsko pozorište, prema komadu Branislava Nušića i u režiji Egona Savina,

Sreda 3. novembar u 19:30
„Znaš ti tko sam ja“, Hrvatsko narodno kazalište Zagreb, autorski projekt reditelja Ivana Penovića,

Četvrtak 4. novembar u 19:30

„Đokonda“, Crnogorsko narodno pozorište, prema komadu Viktora Lodata i u režiji Dušanke Belade,

Petak 5. novembar u 19:30
„64“, Atelje 212, prema komadu Tene Štivičić i u režiji Alise Stojanović,

Subota 6. novembar u 19:30
„Strah – jedna topla ljudska priča“, Narodno pozorište Pirot, autorski projekat reditelja Igora Vuka Torbice,

Nedelja 7. novembar u 19:30
„Zelena čoja Montenegra“, koprodukcija Beogradskog dramskog pozorišta, Gradskog pozorišta Podgorica i Festivala Budva Grad Teatar, prema romanu Mome Kapora u saradnji sa Zukom Džumhurom, režija Nikita Milivojević.

 

Koselektor:

Bojan Munjin

četvrtak, 30 septembar 2021 04:23

Prodaja kompleta karata za 26. JPF

26. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL ''BEZ PREVODA''
Od 1.do 7.novembra 2021.godine
( 7 takmičarskih predstava )


PROMOTIVNI PERIOD od 4.do 8.oktobra
1) 5.000,00 dinara ( parter sredina)
2) 3.000,00 dinara (parter strane i balkon)


PRETPRODAJA od 11.do 22.oktobra
1) 7.000,00 dinara (parter sredina )
2) 5.000,00 dinara (parter strane i balkon)


REDOVNA PRODAJA od 25.oktobra
1) 9.000,00 dinara (parter sredina)
2) 7.000,00 dinara (parter strane i balkon)

Cena pojedinačnih karata 1.500,00 dinara (na dan početka festivala)

Napomena: po ceni pretprodaje i redovne prodaje mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana na 3 rate.

Pretplatnici sa sezonskim kartama mogu kupiti komplete u pretprodaji i u redovnoj prodaji sa popustom od 20%.

"Ni sam nisam verovao da možemo ovako uspešno da dovedemo do kraja ovaj festival. Hvala svima ovde prisutnim i odsutnim, pre svega stvaraocima i onima koji su podržali festival i imali poverenja u nas, i Ministarstvo kulture i Grad Užice. Najviše i pre svega hvala vernoj užičkoj publici koja je i ovaj put, u nešto manjem broju, a ipak reprezentativno, čini mi se, na najbolji mogući način pogledala predstave. Hvala vama dragi novinari, žiri, selektore, Imšireviću, hvala vam svima na podršci što zajedno sa nama istrajavate sve ovo vreme", poručio je direktor 25. JPF i Narodnog  pozorišta Užice Zoran Stamatović.

četvrtak, 10 jun 2021 12:16

25.JPF Bilten br.6

Izašao je bilten za šesti dan festivala

četvrtak, 10 jun 2021 05:27

Saopštenje stručnog žirija 25. JPF

25. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL
04 – 09. JUNA 2021.
Stručni žiri 25. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:

Profesor emeritus Svetozar Rapajić, reditelj - predsednik žirija
Dragana Varagić, glumica - član žirija
Janko Ljumović, producent - član žirija

Doneo  je  sledeću odluku:

1. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU PREDSTAVU – Dodeljuje se predstavi „ČITAČ“ u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i BEO ARTA produkcije Beograd, nastaloj po motivima romana Bernharda Šlinka u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. Predstava temu krivice i odgovornosti prikazuje uzbudljivim i visoko artikulisanim umetničkim sredstvima.

2. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU REŽIJU – Dodeljuje se BORISU LIJEŠEVIĆU za režiju predstava „ČITAČ“ i „UPOTREBA ČOVEKA“. U ovim predstavama reditelj je uspešno povezao sredstva nekadašnjeg ekspresionizma sa modernim scenskim jezikom.

3. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU ŽENSKU ULOGU – Dodeljuje se MIRJANI KARANOVIĆ za ulogu Hane Šmic u predstavi „ČITAČ“ “ u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i BEO ARTA Beograd nastaloj po motivima romana Bernharda Šlinka u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. Ona je probranim i preciznim glumačkim sredstvima na uzbudljiv način ostvarila složene transformacije lika i iznela temu krivice i odgovornosti.

4. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU MUŠKU ULOGU - Dodeljuje se MARKU GRABEŽU za ulogu Mihaela Berga u predstavi „ČITAČ“ u koprodukciji Beogradskog dramskog pozorišta i BEO ARTA produkcije Beograd nastaloj po motivima romana Bernharda Šlinka u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. On glumački suvereno, emotivno i inteligentno dokazuje mogućnost ljudskosti i u najtežim vremenima.

5. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU SCENOGRAFIJU – Dodeljuje se ŽELJKU PIŠKORIĆU za predstavu „UPOTREBA ČOVEKA“ prema romanu Aleksandra Tišme u koprodukciji Novi tvrđava teatar Novi Sad, Novosadsko pozorište - Ujvideki Szinhaz, Grad teatar Budva, East West Centar Sarajevo, u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. Jednostavnim rešenjima ostvarila je mnogoznačnost scenskog prostora i simbolički i poetski obogatila predstavu.

6. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJU KOSTIMOGRAFIJU – Dodeljuje se MARINI SREMAC za predstavu „UPOTREBA ČOVEKA“ prema romanu Aleksandra Tišme u koprodukciji Novi tvrđava teatar Novi Sad, Novosadsko pozorište - Ujvideki Szinhaz, Grad teatar Budva, East West Centar Sarajevo, u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. Izuzetnim osećajem za kolorit i detalj, ona je sivu istorijsku epohu učinila vizuelno bogatom i funkcionalno označila pojedinačne sudbine brojnih likova.

7. Nagrada ARDALION ZA EPIZODNU ULOGU – Dodeljuje se SANJI MARKOVIĆ za ulogu Simke u predstavi „PUTUJUĆE POZORIŠTE ŠOPALOVIĆ“ po drami Ljubomira Simovića u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta Beograd i režiji Jagoša Markovića. Njena Simka je ostvarena na inovativan način koji je otkrio nove slojeve tumačenja toga lika.

8. Nagrada ARDALION ZA NAJBOLJEG MLADOG GLUMCA i Nagrada POLITIKE «AVDO MUJČINOVIĆ» - Dodeljuje se ALJOŠI ĐIDIĆU za uloge u predstavi „UPOTREBA ČOVEKA“ prema romanu Aleksandra Tišme u koprodukciji Novi tvrđava teatar Novi Sad, Novosadsko pozorište - Ujvideki Szinhaz, Grad teatar Budva, East West Centar Sarajevo, u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića. Velikom glumačkom energijom, a preciznim sredstvima, on se uspešno kretao kroz različite likove koje je tumačio.

9. Specijalna NAGRADA ARDALION – Dodeljuje se autorskom timu i ansamblu predstave „RADNIČKA HRONIKA“, u produkciji Narodnog pozorišta iz Subotice, po komadu Petra Mihailovića u režiji Veljka Mićunovića. Predstava propituje mogućnost pobune i sudbinu malog čoveka kroz preciznu i displinovanu kolektivnu igru, koja kritički posmatra moguće protivrečnosti ove teme.

10. Nagrade su donete većinom glasova.

 

četvrtak, 10 jun 2021 05:09

Upotreba čoveka - 4,53

Predstavom „Upotreba čoveka“, prema romanu Aleksandra Tišme, u režiji Borisa Liješevića, a u izvođenju Novog tvrđava teatra Novi Sad ( Novosadsko pozorište/Ujvideki Szinhaz, Grad teatar Budva, East West Centar Sarajevo) završen je takmičarski program 25. Jugoslovenskog pozorišnog festivala.
Predstava se realizuje u okviru zajedničkog regionalnog programa "Dijalog za budućnost" koji u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori sprovode UNESCO, UNICEF i UNDP

“Upotreba čoveka” je priča o svetu kojim je zavladala verska, rasna, politička i svaka druga netrpeljivost. Ludilo se širi, a ljudi se nadaju da ono neće stići do miroljubivog Novog Sada, i da Evropa i svet neće dozvoliti širenje nacizma, te ne preduzimaju ništa iako im sve govori da treba bežati i spašavati se. Sigurni su da razum uvek na kraju nadvlada. Glavna junakinja je Vera Kroner, devojka iz bogate trgovačke jevrejske porodice, koja iz gospodskog novosadskog života biva deportovana u Aušvic 1943. sa svojom porodicom ali i sa ostalim jevrejskim porodicama.

Vera jedina preživljava taj stravičan život i prizore, jer logorsko vreme provodi u “kući radosti”, bordelu gde im seksualne usluge koje pružaju SS vojnicima produžavaju život i odlažu put u krematorijum. Pitanje je da li treba preživeti kada se celi tvoj svet raspadne i nestane?”
U predstavi Igraju: Emina Elor, Draginja Voganjac, Jugoslav Krajnov, Dušan Vukašinović, Ognjen Nikola Radulović, Aljoša Đidić, Ognjen Petković.

„Nisam verovao do kraja da ću uspeti da se izborim sa ovim delom, ali smo uz celu ekipu nekako uspeli da dođemo do predstave koju igramo sa radošću. A sa druge strane, uznemirava me priča zato što imam osećaj da se roman ne završava, već govori o sudbini sveta“, kaže reditelj predstave Boris Liješević.

„Proces je bio divan. Sve je došlo na svoje sa puno čitanja romana i istraživanja Tišminih redova, šta je pisac hteo da poruči sa ovom rečenicom i kako je on zamišljao te likove.Trudili smo se da se udubimo u roman i u štivo“, rekla je glumica Emina Elor.

"Bilo nam je jako prijatno na probama, ovo je meni prvi proces, i imao sam veliku podršku i strpljenje kolega. Ja sam igrao više likova i to prelaženje iz jedne uloge u drugu je išlo prirodnim tokom. Igrali smo se sa tim, pokušavali smo da ispričamo priču na pravi način i valjda smo uspeli u tome. Lepo se osećam kada igram prvo lošeg lika, pa dobrog“, kaže glumac Ognjen Nikola Radulović.

„Kada sam čitao roman, izgledao mi je kao pravi film. Tišma je pisao likove do najmanje pojedinosti. Sve smo crpeli iz romana. Mnogo puta smo na probama samo čitali roman. Svaki put smo uspeli da sagledamo nešto novo “, rekao je glumac Jugoslav Krajnov.

četvrtak, 10 jun 2021 05:08

Zoran Stamatović, direktor 25. JPF

četvrtak, 10 jun 2021 05:05

Janko Ljumović, član žirija 25. JPF

četvrtak, 10 jun 2021 05:03

Jugoslav Krajnov, glumac

četvrtak, 10 jun 2021 05:03

Ognjen Nikola Radulović, glumac

četvrtak, 10 jun 2021 05:02

Emina Elor, glumica

četvrtak, 10 jun 2021 04:51

Boris Liješević, reditelj

sreda, 09 jun 2021 12:27

25.JPF Bilten br.5

Izašao je bilten za peti dan festivala

sreda, 09 jun 2021 05:04

Radnička hronika - 4,22

Predstava „Radnička hronika“, Narodnog pozorišta Subotica izvedena je četvrte festivalske večeri 25. JPF u Užicu. Tekst je napisao Petar Mihajlović, dramatizaciju Slobodan Obradović, dok režiju potpisuje Veljko Mićunović. Sve je smešteno u fabriku i među radnike koji tavore, ali zanimljivo je da komad doseže mnogo šire i zalazi u sve pore društva. Tretirajući jednog malog čoveka donosi nam percepciju veoma široke slike koja se tiče svih nas. Komad ima i komične elemente, to je tragigroteska, jer smo došli u situaciju da radnike više niko ne vidi na ulici, oni su tu, ali kao da su providni. U predstavi postoji 10 različitih scena koje se bave radnicima i njihovim položajem, poenta je u svemu da je nakon svih revolucija, tranzicija i izneverenih očekivanja ostao samo apsurd i u tom apsurdu uplivavamo u nešto što je atraktivan žanr za pozorište.

U predstavi igraju: Srđan Sekulić,Bojana Milanović, Jelena Mihajlović, Milan Vejnović, Dimitrije Dinić, Igor Greksa, Marko Vasiljević, Dimitrije Aranđelović.

„Postavljaju se pitanja da li je radnik danas žrva ili heroj, protagonista ili antagonista. Danas imamo čudnu situaciju da radna mesta postoje, ali da su plate brutalno male i dolazite do toga da više nema ko da radi i šta bi bilo kada bi ti radnici zaista jednog dana prestali da rade,i da slave taj život na hlebu i vodi, slaveći ga tako zajedno sa svojom porodicom, pa makar ga slaveći čekajući smrt", rekao je reditelj Veljko Mićunović.

„Ova predstava je nastala u jednom potpuno drugom vremenu, u vremenu pre opterećenosti pandemijom. To je bilo na drugom kontinentu i nije bila naša stvarnost. Danas kada gledamo predstavu stekli smo utisak da se ne radi samo o radnicima u fabrici nego smo i mi radnici u kulturi dovedeni na ivicu egzistencije“, dodao je dramaturg Slobodan Obradović.

„Mi čujemo kroz njihove monologe razne ženske sudbine. U sceni kada porodica jede pasulj i žena na pridiku kako je trebalo da bude ljući odgovari sa – Ko hoće ima još. Mislim da je taj položaj žene u našem društvu stao u jednu repliku na figurativan način. Žene i dalje nisu vidljive jer i dalje moraju da se bore za svoje mesto koje im po pravilu već pripada“, rekla je glumica Jelena MIhajlović.

"Mi iz pozorišta kad radimo tekstove koji se tiču radnika, seljaka, često te predstave budu neki elitistički pogled na to šta mi znamo o tome, ko od nas je kopao po rudniku, mada u poslednje vreme deluje kao da to radimo. Naše pozorište je itekako imalo pravo da radi ovu predstavu, zato što smo mi jedino pozorište u zemlji koje radi u fabrici, mi nemamo svoju zgradu od 2007. godine", istakla je direktorica drame Narodnog pozorišta Subotica Olivera Đođević.

sreda, 09 jun 2021 05:02

Srđan Sekulić, glumac

logo jpf trans
 XXVI JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL - BEZ PREVODA
PRIČAJ MI O NEŽNOSTI
Od 1.do 7.novembra 2021.godine


logo pozoriste 180


grad uzice

logo jpf trans
 

Ponedeljak 1. novembar u 19:30
Sedam strahova
BNP Zenica

Utorak 2. novembar u 19:30
Pučina
JDP Beograd

Sreda 3. novembar u 19:30
Znaš ti tko sam ja
HNK Zagreb

Četvrtak 4. novembar u 19:30

Đokonda
CNP Podgorica

Petak 5. novembar u 19:30
64
Atelje 212 Beograd

Subota 6. novembar u 19:30
Strah – jedna topla ljudska priča
NP Pirot

Nedelja 7. novembar u 19:30
Zelena čoja Montenegra
BDP Beograd, GP Podgorica i FGT Budva