Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu
Ocrtati zlo, dati njegov umetnički izraz, to znači istovremeno razobličiti ga, jer istinit odraz, a svaki umetnički rad takav mora da bude, po samom svom svojstvu umetničkoga, može zlo samo da razobliči. Gušiti zlo ćutanjem ili crno-belim deklaracijama, što je isto, znači zataškavati ga, dozvoliti mu da latentno traje, ubija i čeka trenutak mraka kada bi moglo da se nametne” - citirao je reditelj Boris Liješevć književnika Aleksandra Tišmu u intervjuu za BIlten br.3 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala.
Predstava “Lorencačo” Alfreda de Misea u režiji Borisa Liješevića ostaće u pamćenju po neobičnoj situaciji kada je izbrisana linija koja razdvaja pozornicu od publike.
Druge festivalske večeri publika u Užicu videla jekomad "Lorencačo" Alfreda de Misea, u režiji Borisa Liješevića i izvođenju Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda. Publika je dala višu ocenu nego predstavi "Nečista krv", a ovo izvođenje će se pamtiti i po sceni koja je izbrisala liniju između pozornice i publike.
Izašao je Bilten br.2 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.
Jugoslovenski pozorišni festival je od početka težio da svojim učesnicima, i umetnicima i publici, pruži neku vrstu utočišta i veru u humanost, pokušavajući da ukaže na sistemsku dehumanizaciju društva, kaže Nemanja Ranković, umetnički direktor NP Užice i JPFU, citirajući Brehta da “umetnost nije ogledalo koje odražava stvarnost, već je čekić da se ta stvarnost oblikuje“.
Za godinu dana izveli smo veliki broj interesantnih i retkih premijera, za koje vlada veliko interesovanje, kaže Ivana Vujić, upravnica Narodnog pozorišta u Beogradu.
Deo sam ovog društva spektakla, dakle pripadnik generacije koja ga je napravila. Mi smo deo tog globalnog sveta koji su napravili i google i facebook, mada pamtim i analogni sistem, kaže Milan Nešković, reditelj predstave koja je podigla zavesu XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda".
Festivalsku zavesu podigla je predstava Narodnog pozorišta iz Beograda “Nečista krv”, po motivima romana Bore Stankovića koji je odavno postao školska lektira, u dramatizaciji Maje Todorović i režiji Milana Neškovića.
Jugoslovenski pozorišni festival u Užicu, Festival bez prevoda, junak je našeg doba. Zato što nadilazi nevolje regiona i šalje jasne poruke o tome kako je moguće biti i hrabar i istrajan i naklonjen zajedništvu, rekao je Branislav Mićunović, otvarajući XXIV Jugoslovenski pozorišni festival “Bez prevoda”.