Žiri XXVII JPF

 

prof. dr Radivoje Dinulović, arhitekta, scenograf, Beograd / Srbija

Dinulović

Rođen je 1957. godine u Beogradu, gde se i školovao. Pod mentorstvom Ranka Radovića diplomirao je i magistrirao na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a doktorirao na Fakultetu tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu, gde je profesor scenske arhitekture i dizajna. Sa kolegama je osnovao i vodio YUSTAT Centar za scensku umetnost i tehnologiju, Bijenale scenskog dizajna, SCEN Centar za scenski dizajn, arhitekturu i tehnologiju kao i studije scenskog dizajna, najpre na Univerzitetu umetnosti u Beogradu, a zatim i na FTN-u. Predavao je Arhitekturu i tehniku scenskog prostora na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, Nove prostore i nove tehnologije spektakla na Fakultetu dramskih umetnosti u Skoplju, na master studijama pozorišne režije, pod vođstvom Slobodana Unkovskog, kao i Arhitekturu objekata spektakla na Arhitektonsko-građevinskom fakultetu Univerziteta u Banjaluci. Kao scenograf, radio je u Beogradu, Subotici, Banjaluci, Šapcu, Dubrovniku i Firenci, sarađujući sa Milenkom Maričićem, Zoranom Ratkovićem, Ljubomirom Draškićem, Dušanom Petrovićem i Tomijem Janežičem, a na Televiziji Novi Sad sa Borislavom Gvojićem. Kao šef scenske opreme i tehnički direktor pozorišta Atelje 212 realizovao je preko 60 pozorišnih predstava čiji su autori bili najznačajniji jugoslovenski reditelji, scenografi i kostimografi. Projektovao je preko 100, a realizovao 41 arhitektonski objekat, među kojima su prevashodno pozorišta i scenski prostori (Atelje 212, Pozorište na Terazijama, Narodno pozorište u Subotici, pozorište u Sremskim Karlovcima, Ljetna pozornica u Tivtu, letnja pozornica u tvrđavi Kastel u Banjaluci, Kulturna stanica Novo naselje i Omladinski kulturni distrikt u Novom Sadu...). Na Praškom kvadrijenalu scenskog dizajna i scenskog prostora je bio kustos (2007) i komesar (2011) nacionalnih nastupa Srbije, i član međunarodnog žirija (2015). Bio je član žirija Sterijinog pozorja i Jugoslovenskog pozorišnog festivala Bez prevoda, kao i brojnih manifestacija i konkursa iz oblasti arhitekture i dizajna. Njegovi studenti izlagali su, i nagrađivani su na najvećim svetskim manifestacijama u oblasti scenskog dizajna i arhitekture (arhitektonsko i pozorišno Bijenale u Veneciji, Praški kvadrijenale, World Stage Design, Pekinško bijenale scenskog dizajna...). Objavio je knjigu Arhitektura pozorita XX veka (Clio, 2009), kao i niz publikacija, eseja, naučnih, stručnih i kritičkih tekstova (Scena, Teatron, Zbornik FDU, Arhitektura i urbanizam, Bühnentechnische Rundschau...). Urednik je, za radove iz Srbije, kapitalne dvotomne knjige World Scenography, kao i jedan od autora višejezičnog enciklopedijskog rečnika Digital Theatre Words, u izdanju OISTAT-a. prof. dr um. Snežana Trišić, rediteljka, Beograd / Srbija

 

prof. dr um. Snežana Trišić, rediteljka, Beograd / Srbija

 Snezana Trisic

 

dr um. Snežana Trišić rođena je 1981. u Beogradu. Pozorišnu i radio režiju diplomirala je 2009. na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi profesora Nikole Jevtića i Alise Stojanović, predstavom Samoudica, Aleksandra Radivojevića, u Ateljeu 212. Od 2013. je stalno zaposlena rediteljka Narodnog pozorišta Subotica do 2015. godine. Od 2015. godine, u početku kao asistent, a danas kao docent, sa red. prof. Ivanom Vujić, vodi klasu pozorišne režije na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Doktorirala je pozorišnu režiju 2021. godine na FDU doktorskom disertacijom Istraživanje fenomena apsurda u kreiranju rediteljskog postupka u savremenom pozorištu, pod mentorstvom profesora emeritusa Svetozara Rapajića, predstavom Kaligula, Albera Kamija, u Narodnom pozorištu u Beogradu. Od 2022. godine obavlja dužnost šefice Katedre za pozorišnu i radio režiju na Fakultetu dramskih umetnosti.
Značajnije režije predstava:
Buba u uhu, HNK Varaždin (2022);
Crna ovca, Vida Davidović, Kraljevačko pozorište (2022);
Za sada je sve ok, Nataša Rajković, Snežana Trišić i ansambl predstave, Kruševačko pozorište (2021);
Snežana i sedam patuljaka, Ljubivoje Ršumović, Pozorište Boško Buha (2020);
Kaligula, Alber Kami, Narodno pozorište u Beogradu (2020);
Zabava za Borisa, Tomas Bernhard, Prešernovo gledališče Kranj (2019);
Animals, Uglješa Šajtinac, Kruševačko pozorište (2018);
Mobi Dik, Herman Melvil/ dramatizacija Dimitrije Kokanov, Malo pozorište Duško Radović (2017);
Ričard Treći, Vilijem Šekspir, Narodno pozorište u Beogradu (2017);
Deca Radosti, Milena Marković, Atelje 212 (2016);
Ždrelo, Žanina Mirčevska, Narodno pozorište Kikinda (2016);
Terorizam, Vladimir i Oleg Presnjakov, Beogradsko dramsko pozorište (2016);
Šta se dogodilo nakon što je Nora napustila svoga muža ili stubovi društava, Elfride Jelinek, Jugoslovensko dramsko pozorište (2015);
Iza kulisa, Majkl Frejn, Narodno pozorište Subotica (2015);
Kazimir i Karolina, Eden fon Horvat, Atelje 212 (2014);
Nosorog, Ežen Jonesko, Narodno pozorište Kikinda (2014);
Mister Dolar, Branislav Nušić, Narodno pozorište u Subotica (2014);
Bizarno, Željko Hubač, Narodno pozorište u Beogradu, Šabačko pozorište (2013);
Pinokio, Karlo Kolodi/ dramatizacija Jelena Mijović, Gradsko pozorište Podgorica (2013);
Narodna drama, Olga Dimitrijević, pozorište „Bora Stanković“, Vranjе ( 2012);
Čudo u Poskokovoj Dragi, Ante Tomić/ dramatizacija Maja Pelević, Narodno pozorište Suboticа (2012);
Pošto pašteta?, Tanja Šljivar, Atelje 212 (2012);
Heda Gabler, Henrik Ibzen, Narodno pozorište u Beogradu (2011);
Samoudica, Aleksandar Radivojević, Atelje 212 (2009);
Razred, Matjaž Zupančič, Narodno pozorište Republike Srpske, Banja Luka (2009);

Predstave su gostovale na mnogim festivalima u zemlji i inostranstvu i dobile brojne nagrade, od kojih su najznačajnije:
Crna ovca - NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, REŽIJU I SCENOGRAFIJU, Festival profesionalnih pozorišta Srbije „Joakim Vujić“, Kragujevac, 2022; NAGRADA ZA KOREOGRAFIJU, Festival bosanskohercegovačke drame Zenica, 2022;
Za sada je sve ok - NAGRADA ''Bora Mihailović'' za doprinos pozorišnom životu grada Kruševca i Srbije u 2021. godini;
Za sada je sve ok – NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU po oceni žirija novinara, međunarodni festival „Teatar na raskršću“ u Nišu, 2021; NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU okruglog stola kritike, Festival „Joakim Vujić“ u Leskovcu, 2021;
Kaligula – NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU SEZONE U NARODNOM POZORIŠTU, Beograd, 2020.

Mobi Dik – NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU za decu i mlade u Srbiji u 2017. godini, ASITEŽ Srbije, Beograd, 2018.

Kazimir i Karolina – NAGRADA „ARDALION“ ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, 20. јugoslovenski pozorišni festival, Užice, 2015.
Kazimir i Karolina i Nosorog − NAGRADA ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU − 23. festival klasike „Vršačka pozorišna jesen“, Vršac, 2015.
Kazimir i Karolina – STERIJINA NAGRADA ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, 60. festival „Sterijino pozorje“, Novi Sad, 2015.
Nosorog − NAGRADA ZA REŽIJU i NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU, 65. festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, Kikinda, 2015.
Narodna drama − NAGRADA ZA REŽIJU, 51. festival profesionalnih pozorišta Srbije „Joakim Vujić“, Šabac, 2015.
Mister Dolar − NAGRADA ZA REŽIJU, festival „Dani komedije“, Jagodina, 2015.
Bizarno – NAGRADA ZA REŽIJU, „Festival prvoizvedenih predstava“, Aleksinac, 2015.
Nosorog − NAGRADA ZA REŽIJU, „JoakimInterFest“, Kragujevac, 2014.
Čudo u Poskokovoj Dragi - NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU na festivalu „Tvrđava teatar“, Smederevo, 2013.
Pinokio − NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU na 21. „Kotorskom festivalu pozorišta za decu“, po oceni Dečijeg žirija i Žirija grada Kotora, 2013.
Heda Gabler − NAGRADA ZA NAJBOLJU PREDSTAVU na festivalu „Teatar u jednom dejstvu“, Mladenovac, 2011.
Samoudica − NAGRADA ZA REŽIJU „LJUBOMIR-MUCI DRAŠKIĆ“, Atelje 212 i Grad Beograd, 2009.
Porodične priče − NAGRADA ZA REŽIJU „SETKANI / ENCOUNTER 2008“ (Internacionalni studentski pozorisni festival u Brnu), Češka Republika, 2008.
NAGRADA „Dr Hugo Klajn“ najboljem studentu pozorišne režije u generaciji, Fakultet dramskih umetnosti, 2007.
Predstave broje preko 40 najznačajnih GLUMAČKIH nagrada u koje spadaju: četiri „Sterijine nagrade“, tri nagrade „Ardalion“, dve nagrade „Raša Plaović“, nagrada „Zoran Radmilović“, nagrada „Petar Banićević“, pet nagrada „Joakim Vujić“, nagrada „Miloš Žutić“, nagrada „Miroslav Buca Mirković“, nagrada „Veljko Maričić“, nagrada „Branka i Mlađa Veselinović“, nagrda „Olga Ivanović“, nagrada „Dr Branivoj Đorđević“, i mnoge druge.

Usavršavanja/ tribine/ seminari
− Pohađala je Internacionalni seminar za pozorišne reditelje u organizaciji ASSITEJ iz Nemačke, uz saradnju međunarodnog ASSITEJ-a, Nacionalno pozorište u Manhajmu, jedno od četiri nacionalna pozorišta u Nemačkoj, Manhajm, 2015.
− Kao dobitnik KENDIJEVE STIPENDIJE (John F. Kennedy Center for the Performing Arts, U.S. State depertment), učestvovala je u programu za pozorišne reditelje i pohađala brojne radionice, seminare i konferencije u Vašingtonu, Njujorku i Čikagu, 2010.
− Održala sedmodnevnu radionicu „Rituali novog doba“ na Internacionalnoj letnjoj školi Univerziteta umetnosti Beograd, u Kotoru (jul 2019).

− Učestvovala na međunarodnoj naučnoj konferenciji „Pozorište između politike i političnosti: novi izazovi“ (mart 2018).
− Učestvovala na tribini Sterijinog pozorja „Domaći drasmki tekst na repertoaru naših pozorišta − mogućnosti i iskušenja“ (maj 2018).
− Održala je radionicu pozorišne režije u okviru drugog Jesenjeg pozorišnog festivala, za studente umetničkih fakulteta iz Srbije i regiona, u Drvengradu, Mokra Gora, 2017.
− Na Fakultetu umetnosti Univerziteta u Prištini, na klasi glume prof. Aleksandra Đinđića, održala je predavanje − Kreacija scenskog lika, Beograd, DKSG, 2017.
− Učestvovala je na tribini Šta se dogodilo s Elfride Jelinek u Jugoslovenskom dramskom pozorištu, u saradnji sa Istraživačkim centrom Elfride Jelinek iz Beča i uz podršku Austrijskog kulturnog foruma u Beogradu, 2016. u Beogradu.
− U okviru ciklusa „Potresi, prevrati i previranja – večeri savremene nemačke drame“, u organizaciji Biblioteke grada Beograda i Geteovog društva, povodom objavljivanja trotomne antologije „Savremena nemačka drama 1945–2008“ (Zepter Book World, 2015), učestvovala je na tribini posvećenoj tumačenju dela Elfride Jelinek, sa naglaskom na inscenaciju komada Šta se dogodilo nakon što je Nora napustila muža ili Stubovi društava u JDP, 2016. u Beogradu.
− Učestvovala je na tribini Pozorište u doba (ne)kulture, u okviru prvog festivala Nakultiviši se!, nastalog sa ciljem da podstiče mlade na razvoj i stvaranje kulturnih sadržaja u domenu njihovog umetničkog opredeljenja, uz učešće studenata sa različitih fakulteta iz Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Makedonije, KULTUROCILIN, 2016. u Beogradu.
− U okviru 45. festivala „Dani komedije“ u Jagodini, učestvovala je na Međunarodnom simpozijumu Komedija – naš savremenik (Komedija i komično i njihov uticaj na društvenu stvarnost zapadnog Balkana) na Fakultetu pedagoških nauka, u organizaciji Laboratorije izvođačkih umetnosti FDU Beograd i festivala „Dani komedije“, 2016. u Jagodini.
− Održala je kreativnu radinonicu STORYTELLING – Režija priče, Mokrin House, 2016. u Mokrinu.
− Kao gostujući predavač na Fakultetu tehničkih nauka, Univerzitet u Novom Sadu, Departman za arhitekturu i urbanizam, na studijama SCENSKOG DIZAJNA, održala predavanje − Pozorišna režija i scenografija, 2015. u Novom Sadu.

 

Vilim Matula, glumac, Zagreb / Hrvatska

 Vili Matula

Vilim Matula rođen je u Zagrebu 1962. godine. U Zagrebu je završio osnovnu školu i gimnaziju. Bio je član ansambla Zagrebačkog kazališta mladih. Godine 1979. suosnivač je kazališne družine Domaći. Diplomirao je glumu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu 1985. godine.
Nakon diplome postaje član Kazališta Komedija. Godine 1987. napušta Komediju i postaje član Zagrebačkog kazališta mladih. Godine 1988. suosnivač je zagrebačkog Glumačkog studija namijenjenog razvijanju glumačkih vještina primjenom različitih tehnika i metoda (Strasbergova metoda, Čehovljeva tehnika i psihološka gesta, Meyerholdova biomehanika, Alexanderova tehnika i dr.).
Godine 1993. pohađao je Ljetni glumački program u Kraljevskom nacionalnom kazalištu u Londonu. Godine 1995. pohađa seminare Genadija Bogdanova o Mejerholjdovoj biomehanici. Godine 1997. postaje samostalni umjetnik. Godine 2000. pokrenuo je Boalov Forum Theatre na poziv teatrologinje i feminističke kritičarke Nataše Govedić. Iskustva stečena u Forum teatru dijele se sa žrtvama rata, izbjeglicama, pripadnicima nacionalnih i drugih manjina te LGBTI+ građanima.
Dobitnik je brojnih glumačkih nagrada.
Nagrada “Orlando” dva puta
Nagrada Grada Zagreba
Nagrada “Vladimir Nazor”
Nagrada “Dubravko Dujšin”
Nagrada Udruženja dramskih umjetnika Hrvatske dva puta
2001. godine započinje suradnju s Damirom Bartolom Indošem i Kućom ekstremne glazbe Teatar – Kugla Član je Satiričkog kazališta Kerempuh. Odigrao je mnoge značajne uloge u cijenjenim kazalištima i na festivalima. Igrao je u više od 60 filmova i TV serija.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Више из ове категорије « Savet festivala Prateći program XXVII »
logo jpf trans

 XXVII JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL - BEZ PREVODA
"Parče hleba, parče neba"

Od 1.do 7.novembra 2022.godine


logo pozoriste 180


grad uzice

logo jpf trans
 

1. nov: Atelje 212 Beograd
ROLERKOSTER

2. nov: JDP Beograd
ČUDO U ŠARGANU

3. nov: ZKM Zagreb
EICHMANN U JERUZALEMU

4. nov: NP Užice
MESEC(DANA)NA SELU

5. nov: Pozorište Prijedor, Gledališče Koper
JUGOSLAVIJA, MOJA OTADŽBINA

6. nov: GP Podgorica, Festival Barski ljetopis
BEZ PORTFELJA

7. nov: NP Beograd
RAT I MIR