Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
17 nov

Izašao je bilten za peti dan festivala

Download attachments:
17 nov

Četvrte festivalske večeri nastupilo je pozorište Gavella iz Zagreba predstavom „Priče iz bečke šume“ po tekstu Edena fon Horvata u režiji Igora Vuka Torbice. Komad je, na izvestan način, nastavak predstave „Hinkeman“ koja je prošle godine oduševila užičku publiku i odnela najveći broj Ardaliona. Publika je mogla da prepozna i rečenicu u tekstu gde se kaže da u obližnjem cirkusu bivši ratni veteran zabavlja publiku jedući štakore(Hinkeman) i da je to isto vreme naslućivanja fašizma i onoga što on nosi. Autorska ekipa veruje da je predstava, nažalost, izuzetno aktuelna, a mi bismo rekli veoma bolna, skoro na ivici izdržljivosti.

17 nov

U foajeu Male scene izloženi su diplomski radovi prve generacije studenata scenskog dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. „Sarađujemo sa Festivalom od kada je scenski dizajn napravljen kao smer na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu i dolazak u Užice je ekskurzija za naše studente na prvoj godini fakulteta. Upravo smo ispratili prvu generaciju studenata, a to što smo izložili njihove diplomske radove je veliki podstrek za studente koji su ove godine gosti Festivala, jer će se radovati ideji da jednom i njihovi radovi budu na ovom mestu“, kaže za festivalski sajt doc. dr Mia David, scenografkinja i profesorka Fakulteta tehničkih nauka.

16 nov

Izašao je bilten za četvrti dan festivala

Download attachments:
16 nov

U saradnji sa Direkcijom festivala, predvođeni razrednim starešinom Petrom Matovićem, učenici računarskog smera bili su gosti u publici treće festivalske večeri kada je izveden komad Kraljevskog pozorišta Zetski dom sa Cetinja „Dokle pogled seže“ u režiji Arpada Šilinga. Po završetku predstave okupili smo se u holu pozorišta da razmenimo utiske.

16 nov

Treće festivalske večeri na Jugoslovenskom pozorišnom festivalu izvedena je predstava “Dokle pogled seže” koju je po autorskom tekstu režirao vodeći mađarski i evropski reditelj Arpad Šiling, a izveli glumci Kraljevskog pozorišta „Zetski dom“ sa Cetinja.

15 nov

Izašao je bilten za treći dan festivala

Download attachments:
15 nov

Druge festivalske večeri 22. JPF Užice izvedena je predstava “Samoubica” Nikolaja Erdmana u režiji Veljka Mićunovića i produkciji Crnogorskog narodnog pozorišta. Publika je imala neobičnu priliku da pogleda izmenjen kraj u odnosu na postavku na matičnoj sceni u Podgorici, na šta se odlučio reditelj Mićunović jer na užičkoj sceni ne postoji rotacija neophodna za vizuelni doživljaj i poruku nade koja se stiče uz te tehničke mogućnosti.

14 nov

Izašao je bilten za drugi dan festivala

Download attachments:
14 nov

Festivalsku zavesu 22. JPF podigla je predstava "Tako je (ako vam se tako čini)" po tekstu Luiđia Pirandela u režiji Jagoša Markovića Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Predstava je kreirana kao ravnopravna igra ansambla, bez posebnih glavnih uloga, ali među kojima se i zbog iskustva i glumačkih sposobnosti, ali i poruke u komadu ističe Predrag Ejdus.

14 nov

Izložba „Proždiranje“ predstavlja najnovije radove mladog užičkog umetnika Miloša Milićevića (1991), koji je nakon Umetničke škole u Užicu, završio osnovne i master akademske studije na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, odsek grafika u klasi profesora Miodraga Mlađovića. Izlagao je na kolektivnim izložbama među kojima se izdvajaju „Hong Kong Graphic Art Fiesta 2014, 12. međunarodni grafički bijenale Suva igla Užice 2015, 4. internacionalni salon grafike Kraljevo 2016, izložba studenata master studija FLU Gradska galerija savremene umetnosti Smederevo 2015. Samostalno je izlagao u galeriji Čigota i Narodnom muzeju Užice 2016, u Savremenoj galeriji Zrenjanin i Domu kulture Prijepolje 2017, a izložba u Narodnom pozorištu Užice mu je peta samostalna izložba. Radovi su postavljeni u prostoru Male scene.

14 nov

- Pripali su mi čast i zadovoljstvo da otvorim jedan, po mnogo čemu poseban festival. Nastao energijom nekolicine entuzijasta, baš u trenutku kada se već naslućivalo da se ideja zajedništva u kojoj smo živeli raspada, upravo na toj ideji traje već 22 godine, okupljajući umetnike sa prostora nekadašnje Jugoslavije i potvrđujući da kultura i umetnost grade mostove razumevanja i zbližavanja među ljudima. Slogan bez prevoda upravo ističe tu ideju o zajedničkom kulturnom prostoru, bez obzira na tragične događaje kroz koje smo prošli i na najbolji način pokazuje da kultura može ono što ne uspeva politici.

14 nov

Pre 22. godine jedna umna dama shvatila je zbog čega je važno da baš u ovom delu Srbije nastane festival koji će povezati jedinstven kulturni prostor u kome se govori „bez prevoda“. Te 1996. kao ministarka kulture prof. dr Nada Popović Perišić odobrila je njegov nastanak i posula ga zlatnim prahom, što dokazuje njegovo dvodecenijsko trajanje. Tada je otvorila prvi Jugoslovenski pozorišni festival, a nakon dve decenije burnim aplauzom publika je dočekala novo obraćanje prof. dr Nade Popović Perišić.

13 nov

Jugoslovenska tradicija je dala određene rezultate u oblasti kulture i ta tradicija treba da bude sačuvana. Jugoslovenski pozorišni festival je imao i imaće, mogu da obećam, u godinama koje dolaze još veću podršku kako bi se ova manifestacija razvijala i mogla da svoju kulturološku misiju sprovodi na pravi način, rekao je prilikom posete Narodnom pozorištu Užice, na dan otvaranja 22. JPFU, Vladan Vukosavljević, ministar kulture i informisanja u Vladi Srbije.

13 nov

Izašao je bilten za prvi dan festivala

Download attachments:
13 nov

PONEDELjAK 13.NOVEMBAR
Hol pozorišta 19:00 časova
Otvaranje izložbe fotografija RADOVANA BAJE VUJOVIĆA

UTORAK 14. NOVEMBAR
Mala scena 18:30 časova
Otvaranje izložbe Miloša Milićevića „PROŽDIRANjE“

12 nov

Preuzmite programsku knjižicu 22. JPFU

Download attachments:
23 okt

U osam novembarskih dana predstojeći, 22. Jugoslovenski pozorišni festival, od 13. do 20. novembra, omogućiće publici u Užicu da prati i vrednuje predstave iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Crne Gore i Srbije. Na prvoj konferenciji za novinare Zoran Stamatović, direktor NP Užice i JPF ocenio je da je odabrano 8 predstava za koje smatra da „imaju razloga da se bore za očuvanje kulture i vrednosti društva koje mi danas živimo“. Festival se održava pod pokroviteljstvom resornog ministarstva i grada domaćina, a sve predstave imaće takmičarski karakter.

18 okt

Narodno pozorište Užice će od 13. do 20. novembra biti domaćin 22. Jugoslovenskog festivala koji nosi već ustaljen podnaslov „Bez prevoda“ jer okuplja predstave nastale na istom ili sličnom govornom području. O sloganu, selekciji predstava i onome što će izostati ove godine govori Bojan Munjin, pozorišni kritičar iz Zagreba koji od 2007. bira predstave za Jugoslovenski pozorišni festival.

17 okt

„Za ovo malo duše“ (Vasko Popa)

Pozorište današnjeg ne baš veselog vremena često se odlučuje ili da sa neobaveznim komedijama pobegne od tog vremena ili da u tzv. teatru grubosti naslika to vreme u još strašnijim tonovima. Rekli bismo: nikakve vajde ni od bega ni od crnila, jer čovek još od vrlo starih vremena u pozorištu zapravo želi da nađe pročišćenje od zla koje sam u sebi nosi i od muka koje mu nanose drugi. Zato smo ove godine želeli, bez suvišne pretencioznosti, da 22. Jugoslavenski pozorišni festival „Bez prevoda“ posvetimo toj iskonskoj ljudskoj želji da svojoj neprestano opterećenoj duši omogući u teatru malo topline, koja bi mu pomogla da se obnovi i krene dalje. Stoga smo kao radni naslov festivala odabrali slogan „Za ovo malo duše“, koristeći se tom tako lepom pesmom Vaska Pope „Branim“ i u takvom duhu smo i izabrali predstave koje ćemo ponuditi publici i svim prijateljima pozorišnog festivala u Užicu.

17 okt

22. Jugoslovenski pozorišni festival „Bez prevoda“, Užice,
13-20. novembar 2017.

13.11.2017  „Tako je (ako vam se tako čini)“, Luiđi Pirandelo, JDP Beograd, r. Jagoš Marković,

14.11.2017. „Samoubica“, Nikolaj Erdman, Crnogorsko narodno pozorište Podgorica, r. Veljko Mićunović,

15.11.2017. „Dokle pogled seže“, autorski projekt, Kraljevsko pozorište Zetski dom na Cetinju, r. Arpad Šiling,

16.11.2017. „Priče iz bečke šume“, Odon fon Horvat, Kazalište Gavella Zagreb, r. Igor Vuk Torbica,

17.11.2017. „Ivanov“, A. P. Čehov, Narodno pozorište Beograd, r. Tatjana Mandić Rigonat,

18.11.2017. „Moja fabrika“, Selvedin Avdić, Bosansko narodno pozorište Zenica, r. Selma Spahić,

19.11.2017. „Svedobro“, Stevan Vraneš, Narodno pozorište Užice, r. Nemanja Ranković,

20.11.2017. „Moja ti“, Olga Dimitrijević, Atelje 212, r. Aleksandra Milavić Dejvis.

23 avg

22. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL '"BEZ PREVODA''
Od 13.do 20.novembra 2017.godine

PROMOTIVNI PERIOD od 4. do 8.septembra
5.500,00 dinara (parter sredina)
4.500,00 dinara (parter strane i balkon)

PRETPRODAJA od 11.do 22.septembra
6.500,00 dinara (parter sredina)
5.000,00 dinara (parter strane i balkon)

REDOVNA PRODAJA od 25.septembra
7.500,00 dinara (parter sredina)
6.000,00 dinara (parter strane i balkon)
Cena pojedinačnih karata 1.000,00 dinara

Napomena: po ceni pretprodaje i redovne prodaje mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana.
Pojedinačne karte se prodaju na dan početka festivala.

15 nov

-Kad je publika zadovoljna, kad svako veče navire u velikom broju u pozorišnu dvoranu, kad imate divne goste, završnicu sa „Cliom“ i izdanjem knjige profesora Klajića, kad dobijate poruke, telegrame i mejlove od učesnika festivala i ljudi koji su ga pratili i u njima pohvale za domaćinstvo i kvalitet festivala, moram da budem zadovoljan.

15 nov

Sedam večeri, podizanjem zavese prelazili smo granicu između stvarnosti, društvene i pozorišne. Često nam je ta pozorišna stvarnost delovala življe i uverljivije od svakodnevice u kojoj živimo i terala nas da se zamislimo o nekim pitanjima kao što su neprekinut krug zla, ratovi i žrtve, želja za moći i dominacijom, položaj žene u porodici, mesto porodice u našim srcima, mesto ljubavi u svačijem životu.

15 nov

Reditelj Nebojša Bradić, čije smo režije dva puta videli u takmičarskom programu Jugoslovenskog pozorišnog festivala: „Prokleta avlija“ (1999) i „Mala trilogija smrti“ (2005), kao i predstavu Prokleta avlija (2011) u čast nagrađenih zatvorio je XXI Jugoslovenski pozorišni festival.

-Sa zadovoljstvom dolazim u Užice zato što je ovo festival koji nosi specifičnu regionalnu i važnu dimenziju i tu misiju obavlja već 20 godina, a to je vreme koje govori o uspešnosti. Danas u vreme globalizacije koja stavlja izvesne pritiske na kulturu i na širenje kulture, upravo su festivali nešto što se u priličnoj meri razmnožilo. Ima ih sve više, posebno onih koji imitiraju određene koncepte ili tragaju za nekim svojim posebnostima.

15 nov

U okviru Pratećeg programa XXI Jugoslovenskog pozorišnog festivala u holu Narodnog pozorišta održana je promocija knjige Dragana Klajića „Početi iznova-promena teatarskog sistema“.

14 nov

Izašao je bilten za osmi dan festivala

Download attachments:
14 nov

 21. JUGOSLAVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL

7 – 14. 11. 2016
NARODNO POZORIŠTE UŽICE

SPECIJALNA NAGRADA ARDALION

Kreacijom uloge duha Hamletovog oca, u predstavi „Hamlet“ Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda, doajen srpskog glumišta ostvario je ulogu koja reflektuje njegovo vitalno i dugovečno bivanje na pozornicama, potvrđujući svoju profesiju kao poslanje, a ne kao posao.

Specijalnu nagradu Ardalion za ulogu duha Hamletovog oca u predstavi „Hamlet“ dobija Vlasta Velisavljević.

14 nov

Direktor Sterijinog pozorja dr Miroslav Miki Radonjić je jedan od stalnih, dragih gostiju koji Jugoslovenski pozorišni festival posete bar na dan. Ove godine razlog je bila predstava „Šćeri moja“ CNP iz Podgorice koja se zbog domaćeg teksta kandiduje i za Sterijino pozorje, o čemu će odlučiti selektor tog festivala.

14 nov

Retke su godine kada se slože utisci publike i stručnjaka, a to se dogodilo na ovom XXI Jugoslovenskom pozorišnom festivalu. Hrvatska predstava „Hinkeman“ po tekstu Ernesta Tolera u režiji Igora Vuka Torbice i izvođenju ZeKaEm-a bila je favorit publike koja joj je dala visoku ocenu 4,86, dok je stručni žiri ovoj predstavi dodelio tri Ardaliona: za najbolju predstavu na festivalu, za najbolju režiju i Ozrenu Grabariću za najbolju mušku ulogu na festivalu, koju je ostvario igrom „Ceremonijal majstora“.