Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
12 nov

24. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL
05 -12. NOVEMBRA 2019.

Stručni žiri 24. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:
1. Lenka Udovički, rediteljka - predsednica žirija
2. Dragana Varagić, glumica - članica žirija
3. Slobodan Obradović, dramaturg - član žirija
4. Janko Ljumović- producent - član žirija
5. Igor Vasiljev, scenograf – član žirija
Doneo je sledeću odluku:

11 nov

Izašao je BILTEN br. 7 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

11 nov

Kao i svuda u regionu najmanje novca se izdvaja za pozorište, za kulturu. Mi smo nekako uvek zadnja rupa na svirali, a uvek smo najglasniji i najbolji ambasadori, kaže Maja Izetbegović.

11 nov

-To može biti najobičniji čovek sa ulice. Pa svi smo mi junaci ako znamo zašto ustajemo. Pa to bi moj Mika Antić najbolje odgovorio kroz stihove „ ja uopšte mnogo volim da se igram ludosti….ja nisam za okretanje, ja sam za izokretanje. Kad ste vi zveckali zubima ja sam zvezdama zvonio“, kaže glumacMiodrag Miki Trifunov.

11 nov

-Publika koja dolazi u pozorište je junak našeg doba, ali treba je dovesti više. Ovo je jedan divan prostor koji oplemenjuje, u kome se razmišlja, u kome se oseća, gde se energije i emocije direktno razmenjuju. Ta publika koja dolazi želi nešto da doživi, da se promeni, da se zapita. Svuda je oko dva posto konzumenata kulture. Moramo i mi umetnici dosta da se potrudimo da privučemo publiku. Jer kultura je dostupna svima, kaže glumac Ermin Bravo.

11 nov

Probaćemo da nastavimo sa predstavama poput „Kavkaskog kruga kredom“, da se oslanjamo na estetiku Paola Mađelija i videćemo da li je to moguće, jer je Mađeli jedinstven, kaže glumac Ermin Sijamija.

11 nov

Šeste festivalske večeri 24. JPF “Bez prevoda” izvedena je predstava “Kavkaski krug kredom” po delu Bertolda Brehta u režiji Paola Mađelija, pripremljen u koprodukciji NP Sarajevo i Scene MESS. Publika je već dobro poznate glumce nagradila burnim aplauzima.

11 nov


U okviru pratećeg programa Festivala, na Maloj sceni NP Užice održane su projekcije nekoliko video radova iz kolekcije Oktobarskog salona Kulturnog centra Beograda.

10 nov

Izašao je BILTEN br. 6 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

10 nov

Sramotno je to što nije pružena mogućnost mladim glumcima da rade. Onda imate situaciju da oni odlaze u inostranstvo, šamaraju tanjire po restoranima, a završili akademije, bili briljantni studenti. Ne znam šta će biti i kako će biti ako se ovakav trend nastavi, kaže Saša Torlaković, glumac i umetnički direktor NP Sombor.

10 nov

-Prošle godine smo ovde bili sa predstavom Kad je Sombor bio Holivud, Kokana Mladenovića i na našu radost opet smo u Užicu. Ne možemo da kažemo da očekujemo nagrade ali se to prosto nameće jer je Tartif od svoje februarske premijere osvojio već 20 nagrada. Najvažnije je svakako, kako će publika da primi predstavu. Inače, ja jesam taze direktor ali nisam taze u ovom pozorištu. Moj stav je da tu dosta stvari dobro funkcioniše i nema razloga menjati ih. Cilj mi je da nastavimo u istom pravcu u kome idemo decenijama, kaže Bojana Kovačević, direktorka NP Sombor.

10 nov

Za JPF Bilten reditelj Igor Vuk Torbica govori o iscenaciji "Tartifa" u kojoj je Dorina jedan od glavnih likova i zašto nije išao do kraja i napravio predstavu koja bi se zvala „Dorina“?
-Bez obzira na to što se mogu složiti sa tim da je ona jedan od centara cele predstave, ipak je Tartif mesto koje je, nažalost silom prilika, nametnuto kao tema i na kome se seku svi interesi i volje te grupe koju gledamo. Vreme je da lociramo probem, a heroji će nam se pokazati. Zato ostaje Tartif da svetli u mraku, a mi moramo da kažemo: “Ljudi, imamo veliki problem, a ne heroja“.

10 nov

-Ima ih mnogo. Primetićete da baš ne prolaze dobro. Prolaze kao „bosi po trnju“. Ali baš zbog toga bi trebalo da ih čuvamo. Marija Lukić je junak našeg doba, čovek koji je završio u zatvoru kao „uzbunjivač“ je junak našeg doba! Dakle, postoje ljudi koji su dovoljno hrabri da ustanu i da dignu svoj glas protiv očigledno pogrešnog. A mi ćemo biti onoliko junaci, ili onoliko suprotno od toga, koliko budemo umeli da negujemo baš takve ljude, kaže glumica Hana Selimović za JPF Bilten.

10 nov

U okviru pratećeg programa 24. JPF, na Maloj sceni Narodnog pozorišta u Užicu, održana je promocija knjiga: „ Surova klasika, rediteljski zaokreti u tamačenju dramske klasike“ Ksenije Radulović i „Lujo Davičo“ – fragmenti života, Saše Brajović.

10 nov

Pete festivalske večeri 24. JPF "Bez prevoda" izvedena je predstava „Tartif“ , po motivima originalne Molijerove drame, autorski projekat Igora Vuka Torbice. Savremeno čitanje poznatog tekstualnog predloška o obmanama, zavođenju, podvođenju, u kome prepoznajemo današnje vreme izveli su glumci Narodnog pozorišta Sombor i Srpskog narodnog pozorišta Novi Sad.

09 nov

U okviru pratećeg programa 24. JPF, na Maloj sceni NP Užice predstavljen je serijal autorke Olivere Milošević „Teatrologike“, koji se emituje na RTS-u. - Ima logike da nova sezona serijala „Teatrologike“ bude predstavljena baš na JPF, jer svi moji sagovornici imaju veze sa ovim festivalom. Neki su učestvovali, mnogi dobili nagrade, priznanja i ostavili snažan trag na Festival i publiku - kaže autorka serijala.

09 nov

Izašao je BILTEN br. 5 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

09 nov

Kroz čitavu našu noviju istoriju vrtimo se poput glupog psa, koji juri sopstveni rep, kaže reditelj Kokan Mladenović

09 nov

Ko je junak vašeg doba?

- Moja majka! Ona je nesretno izgubila život u ratu. Majke su junaci inače, sve majke. Kažu da su dvije najspominjanije riječi od starogrčke književnosti na ovamo: majka i sloboda. Majka je junak i u predstavi "Sjećaš li se Doli Bel" i našeg doba, kaže glumac Emir Hadžihafizbegović.

09 nov

Mi smo generacija koja je potpuno drugačije gledala na junake, na svet oko nas. Bili smo veći entuzijasti, hteli smo da pokrećemo stvari. Ja sam nekad želeo da učestvujem u svim kulturnim zbivanjima, da igram u predstavama, da stvaram, da pokrećem svet, kaže glumac Mirsad Tuka.

09 nov

Predstava Kamernog teatra 55 iz Sarajeva u režiji Kokana Mladenovića pozdravljena je višeminutnim, burnim aplauzom koji je bio upućen dobro poznatom i voljenom tekstu Abdulaha Sidrana, reditelju Kokanu Mladenoviću koga je autorska ekipa nazvala čarobnjakom, ali i posleratnim vremenima kada svi zajedno nismo imali mnogo, ali smo više cenili porodicu, prijatelje, komšiluk.

08 nov

Izašao je BILTEN br. 4 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

 

08 nov

Provokacije treba ostaviti za neka druga mesta. Pozorište treba samo da pokaže i ukaže prstom na neke stvari koje bi eventualno trebalo promeniti, kaže Irfan Mensur za Bilten JPF-a

08 nov

Jedino lik koji igram pokušava da spase ono što se spasiti može u tom mraku i užasu, dok ostali likovi padaju sve niže i niže, kaže glumica Jelisaveta Seka Sablić.

08 nov

Svoju misiju, u ovom srednjem dobu, vidim kao nastavljača neke svojevrsne baklje koju je zapalio Milivoje Živanović, preuzeo Ljuba Tadić, Bata, Pera, Mira, Olivera.... i onda se nadam da će već neko iz moje generacije prebaciti tu baklju na sledeće generacije, kaže za Bilten JPF-a jedan od naših najboljih i najangažovanijih glumaca srednje generacije, Dragan Mićanović.

08 nov

Mislim da smo junaci našeg doba svi mi. A, opet, ne bih mogla da se divim svima nama, kaže Anita Mančić, glumica JDP iz Beograda. Nemam odgovor na to pitanje, jer koliko bih mogla reči da uložim u divljenje našim mogućnostima opstajanja, toliko bih mogla da nas kudim u isto vreme.

08 nov

Predstava “Vrat od stakla” Jugoslovenskog dramskog pozorišta iz Beograda po tekstu Biljane Srbljanović, u režiji Jagoša Markovića, izazvala je aplauze na otvorenoj sceni, što je retkost za užičku publiku. Uz više puta vraćene glumce na poklon pred gledaocima, predstava je do sada dobila i najvišu ocenu publike.

07 nov

Izašao je BILTEN br.3 XXIV Jugoslovenskog pozorišnog festivala. Bilten se može prelistati ili preuzeti.

07 nov

Pozorište zahteva ozbiljnu posvećenost, disciplinu, mnogo odricanja, a to znači svakodnevne probe. Zato je svima, a posebno mladim glumcima, sve teže, kaže Marko Janketić