Dokle pogled seže
Ivanov
Moja fabrika
07 nov

Predstave „Kako zasmejati gospodara“ i „Per Gint“ u režiji Kokana Mladenovića donele su krajem devedesetih užičkoj publici i pozorištu radost i nagrade, među kojima i Ardalion za najbolju predstavu na III Jugoslovenskom pozorišnom festivalu, a Ardalione za kostim i scenografiju na V JPF u Užicu. Još važniji ishod saradnje sa Kokanom bilo je zajedništvo ansambla, želja za istraživanjem novih glumačkih puteva, za novi pristup teatru, kakav je kasnije ponovljen u Goldonijevoj predstavi „Sluga dvaju gospodara“(2007) ili Buđenju proleća (2012), koje su sa užičkim ansamblom radili drugi reditelji. Sa druge strane, i u prvih dvanaest godina dok je Festival okupljao najbolje predstave sa područja Srbije i Crne Gore, ali i kada je promenio koncept, užička publika je videla brojne Kokanove režije: „Buzdovan“(1997), „Velika sveska“(1999), „Ruženje naroda u dva dela“(1999), „Ja ili neko drugi“ (2007), „Doktor Nušić“ (2014), „Na Drini ćuprija“ (2016).

07 nov

U okviru Pratećeg programa JPF na Maloj sceni izvedena je predstava „Slučaj Harms“ nastala na trećoj godini studija kao ispit glume na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Među akterima je Užičanka Vanja Kovačević koja je inicirala dolazak ove predstave na Festival.

06 nov

Izašao je bilten za drugi dan festivala

Download attachments:
06 nov

Festivalsku zavesu XXIII JPF podigla je predstava „Korešpodencija“ Zvezdara teatra iz Beograda. Sjajan tekst Borislava Pekića u režiji Gorčina Stojanovića, oslonjen na odabranu glumačku ekipu, publika je nagradila dugim aplauzom.

06 nov

U holu Narodnog pozorišta otvorena je dvadeset druga izložba poznatog užičkog fotografa i hroničara jugoslovenskog pozorišnog festivala. Postavku je otvorio Božidar Đurović, reditelj i profesor na više visokoškolskih ustanova.

Naslanjajući se na ideju koja je potekla još na prvom Jugoslovenskom pozorišnom festivalu, hol Narodnog pozorišta Užice u toku festivalskih dana, krase fotografije Radovana Baje Vujovića na kojima su zabeleženi atraktivni trenuci iz predstava prethodne festivalske selekcije. To je prilika da se publika podseti šta je bilo na festivalskom repertoaru prethodne godine i da svoje utiske uporedi sa Bajinim doživljajem predstava.

06 nov

Svetkovina teatarske smelosti
-Ovaj festival će uskoro proslaviti četvrt veka. Time će poreći svaku skepsu i užegli malograđanski strah od remećenja mlakog mira i jalove poslušnosti, kao što sve to svojim delom, majstorski poriče veliki pesnik, dramski pisac i prozaista Ljubomir Simović, inače stameni potporni stub ovog festivala. Neka se zato festivalska zavesa večeras s ponosom podigne u njegovu čast, poručila je Vida Ognjenović
U Narodnom pozorištu sinoć je počeo 23. Jugoslovenski pozorišni festival – Bez prevoda. Pred prepunom salom, festival je otvorila poznata književnica i rediteljka Vida Ognjenović.

05 nov

Izložba o diplomatskim i kulturnim odnosima Srbije i Sjedinjenih amerčkih država u vremenskom razdoblju od jednog veka, autora Bore Dimitrijevića i Miladina Miloševića otvorena je u Istorijskom arhivu u Užicu. Postavku je otvorio predstavnik Američke ambasade u Beogradu.

05 nov

Izašao je bilten za prvi dan festivala

Download attachments:
31 okt

Preuzmite programsku knjižicu 23.Jugoslovenskog pozorišnog festivala "Bez prevoda"

Download attachments:
25 okt

PONEDELjAK 5. NOVEMBAR 2018.
Istorijski arhiv Užice 13:00 časova
Otvaranje izložbe “SAD- Srbija od 1918. do 2018. godine – diplomatski i kulturni odnosi” autora Bore Dimitrijevića i Miladina Miloševića
Hol pozorišta 19:00 časova
Otvaranje izložbe fotografija RADOVANA BAJE VUJOVIĆA

26 sep

Pružajući se i rastežući između scene i života ovaj festival nikada nije hteo nikoga da uveri u neku ideologiju, niti da upire prstom u neku drugu, već da umetničkim sredstvima govori o čoveku, o njegovim tugama i radostima, obrazložio je selektor Bojan Munjin, moto XXIII Jugoslovenskog pozorišnog festivala za koji je uzeta misao Branislava Nušića koja izvorno u komadu „DR“ glasi: „U svakom slučaju, bolje je gledati život u pozorišnom komadu, nego gledati pozorišni komad u životu“. Najavljujući festival istaknuto je da su ga finansijski podržali grad Užice sa četiri miliona dinara i Ministarstvo kulture i informisanja Srbije sa tri miliona dinara.

24 sep

„Bolje je da gledamo život u pozorištu, nego pozorište u životu“ (Branislav Nušić)

Sa stalnom mišlju u glavi da užički pozorišni festival treba da bude arena dobrog teatra, u kojoj će se nadmetati vrhunska gluma i valjana režija, zajedno sa majstorima pera pozorišnih komada i svim drugima koji stvaraju magiju pozorišne umetnosti, pristupili smo i ove godine izboru predstava za festival. Naravno, ključan kriterij bila je i užička publika, kao i mnogi gosti festivala, jer zbog tog temeljnog nadahnuća koje se preliva sa pozornice u gledalište, zbog čega su ljudi tako privrženi teatru, pozorište postoji već hiljadama godina.

24 sep

23. Jugoslovenski pozorišni festival „Bez prevoda“, Užice,
5-12. novembar 2018.

5.11.2018.  „Korešpodencija“, Zvezdara teatar, t. Borislav Pekić, r. Gorčin Stojanović

6.11.2018. „Kad bi Sombor bio Holivud“, Narodno pozorište Sombor, autorski projekt Kokana Mladenovića

7.11.2018. „Ožalošćena porodica“, Narodno pozorište, t. B. Nušić, r. Jagoš Marković

8.11.2018. „Zašto je poludeo gospodin R?“, JDP, R. W. Fasbinder, r. Bobo Jelčić

9.11.2018. „Kroćenje goropadnice“, HNK Split, Šekspir, r. Ivan Plazibat

10.11.2018. „Pet života pretužnog Milutina“, Atelje 212, t. Milena Marković, r. Aleksandra Milavić Dejvis

11.11.2018. „Krvave svadbe“, Srpsko narodno pozorište i Budva Grad Teatar, t. Federiko Garsija Lorka, r. Igor Vuk Torbica

12.11.2018. Predstava za nagrađene: „Strah i beda Trećeg rajha“, Narodno pozorište u Gračanici, t. B. Breht, r. Slobodan Skerlić.

Download attachments:
13 avg

23. JUGOSLOVENSKI POZORIŠNI FESTIVAL ''BEZ PREVODA''
Od 5. do 12. novembra 2018. godine

PROMOTIVNI PERIOD od 20. avgusta do 3. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina od 1.do 10.reda)
2) 7.500,00 dinara (parter sredina od 11.reda)
3) 5.000,00 dinara (parter strane i balkon)


PRETPRODAJA od 4. do 24. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina od 1.do 10.reda)
2) 9.000,00 dinara (parter sredina od 11.reda)
3) 6.500,00 dinara (parter strane i balkon)


REDOVNA PRODAJA od 25. septembra
1) 10.500,00 dinara (parter sredina)
2) 8.000,00 dinara (parter strane i balkon)

Cena pojedinačnih karata 1.500,00 dinara
Karte do 10.reda parter/sredina možete kupiti od 20.avgusta po ceni od 10.500,00 gotovinom, čekovima građana i putem administrativne zabrane do 15.decembra 2018.godine. 

Napomena: po ceni pretprodaje i redovne prodaje mogućnost kupovine i preko administrativne zabrane ili čekova građana.
Pojedinačne karte se prodaju na dan početka festivala po ceni od 1.500,00 dinara.

21 nov

Izašao je bilten za deveti dan festivala

Download attachments:
21 nov

-Mislim da je i ovaj festival potvrdio moje stanovište da JPF održavaju gledaoci, jer smo iz večeri u veče imali prepunu salu. Užice je bilo kulturni centar regiona, koji je ugostio ljubitelje pozorišta ne samo iz Užica, već iz Čačka, Pljevalja, Nove Varoši, Požege, Kraljeva. Divni su utisci gostiju iz Zenice, Podgorice, sa Cetinja, iz Zagreba i Beograda, a moje zadovoljstvo je veliko jer je dominantan dobar umetnički utisak. Uvek ćete naći nekoga koji ima zamerke, ali mi ćemo se boriti i za tog jednog gledaoca koji je nezadovoljan i truditi se da i njega uključimo u tim koji vuče napred, kaže direktor i koselektor festivala Zoran Stamatović.

21 nov

Nakon osam festivalski dana provedenih u Užicu, stručni žiri je završio rad na vrednovanju predstava koje su ove godine činile repertoar 22. Jugoslovenskog pozorišnog festivala i podelio utiske o upravo završenom pozorišnom prazniku.

21 nov

Predstava „Ivanov“ (A.P.Čehov/Tatjana Mandić Rigonat) Narodnog pozorišta Beograd, najbolja je predstava na 22. Jugoslovenskom pozorišnom festivalu - Bez prevoda. Ukupno 9 nagrada koje nose ime Ardalion, jedinog glumca među svecima, podelile su predstave “Ivanov” (NP Beograd), “Priče iz bečke šume”(Gavella, Zagreb), “Dokle pogled seže” (Zetski dom, Cetinje) i “Moja fabrika” (BNP Zenica). Stručnim žirijem je predsedavao uvaženi reditelj Dejan Mijač, kome je tokom poslednje predstave pozlilo, tako da poslednje večeri festivala nije učestvovao u donošenju odluka. Kako je žiri zasedao svakog dana, pomno pratio svako izvođenje i razgovarao o viđenim umetničkim ostvarenjima čak i pred poslednju takmičarsku predstavu, žiri je imao usaglašene stavove koje su osme festivalske večeri objavila ostala četiri člana stručnog žirija.

21 nov

Poslednje festivalske večeri izveden je komad „Moja ti“ po tekstu Olge Dimitrijević u režiji Aleksandre Milavić Dejvis, u koprodukciji Ateljea 212 iz Beograda i Sterijinog pozorja. Festivalska publika pozdravila je dugim aplauzom igru i poruku komada koji izaziva osmehe i hrabri ljude da je starost lepa i da je to vreme za nove borbe i avanture.

21 nov

22. Jugoslovenski pozorišni festival
13 - 20. novembra 2017.

Stručni žiri 22. Jugoslovenskog pozorišnog festivala, u sastavu:

1. Dejan Mijač, pozorišni reditelj – predsednik žirija
2. Radivoje Dinulović, arhitekta - scenograf - član žirija
3. Željka Turčinović, dramaturškinja - članica žirija
4. Zoran Ljutkov, glumac - član žirija
5. Nataša Nelević, pozorišna kritičarka - članica žirija

D o n e o      j e      s l e d e ć u     o d l u k u:

20 nov

Izašao je bilten za osmi dan festivala

Download attachments:
20 nov

Sedme festivalske večeri 22. JPF nastupilo je Narodno pozorište Užice sa predstavom „Svedobro“ po tekstu Stevana Vraneša u režiji Nemanje Rankovića. Publika je užičku predstavu ocenila sa 4,66.

19 nov

Izašao je bilten za sedmi dan festivala

Download attachments:
19 nov

Šeste festivalske večeri ansambl Bosanskog narodnog pozorišta iz Zenice izveo je predstavu "Moja fabrika", po tekstu Selvedina Avdića u režiji Selme Spahić. Publika je bogatim aplauzom pozdravila goste iz Bosne i Hercegovine, a trud nagradila visokom ocenom.

19 nov

U prisustvu studenata scenskog dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu na Maloj sceni NP Užice predstavljena je knjiga „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić Dinulović. O scenskim elementima, njihovoj upotrebi u rediteljskom postupku, značaju za dramski tekst i doživljaj predstave, osim autorke govorili su: dramski pisac Nebojša Romčević, reditelj Nebojša Bradić i novinar Bojan Munjin.

18 nov

Izašao je bilten za šesti dan festivala

Download attachments:
18 nov

Pete festivalske večeri izvedena je predstava “Ivanov” po delu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Tatjane Mandić Rigonat i izvođenju Narodnog pozorišta Beograd. Publika je ovacijama pozdravila ansambl i predstavu nagradila najvišom ocenom ovogodišnjeg festivala.

18 nov

Drugu godinu za redom traje uspešna saradnja između Jugoslovenskog pozorišnog festivala i Izdavačkog preduzeća Klio, koji u okviru pratećeg programa predstavlja knjige interesantne pozorišnim radnicima i publici. Za 22. JPFU odabrana su dela Ivana Medenice “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” i „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić- Dinulović iz edicije „Ars Scena”. O uređivačkoj politici IP „Klio” govori  direktor Zoran Hamović.