19 Nov

U prisustvu studenata scenskog dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu na Maloj sceni NP Užice predstavljena je knjiga „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić Dinulović. O scenskim elementima, njihovoj upotrebi u rediteljskom postupku, značaju za dramski tekst i doživljaj predstave, osim autorke govorili su: dramski pisac Nebojša Romčević, reditelj Nebojša Bradić i novinar Bojan Munjin.

18 Nov

Izašao je bilten za šesti dan festivala

Preuzmite priloge:
18 Nov

Pete festivalske večeri izvedena je predstava “Ivanov” po delu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Tatjane Mandić Rigonat i izvođenju Narodnog pozorišta Beograd. Publika je ovacijama pozdravila ansambl i predstavu nagradila najvišom ocenom ovogodišnjeg festivala.

18 Nov

Drugu godinu za redom traje uspešna saradnja između Jugoslovenskog pozorišnog festivala i Izdavačkog preduzeća Klio, koji u okviru pratećeg programa predstavlja knjige interesantne pozorišnim radnicima i publici. Za 22. JPFU odabrana su dela Ivana Medenice “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” i „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić- Dinulović iz edicije „Ars Scena”. O uređivačkoj politici IP „Klio” govori  direktor Zoran Hamović.

18 Nov

Knjiga Ivana Medenice, profesora Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu i umetničkog direktora Bitefa pokazuje da je ovaj autor aktivan i u naučno-istraživačkom radu u oblasti studija pozorišta i izvođenja. “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” plod je višegodišnjeg rada, a podsticaj da ovu knjigu konačno oblikuje stigao je od Nebojše Bradića, urednika edicije Ars Scena i Zorana Hamovića, glavnog urednika IP Klio, u čijem izdanju je knjiga objavljena 2016.

17 Nov

Izašao je bilten za peti dan festivala

Preuzmite priloge:
17 Nov

Četvrte festivalske večeri nastupilo je pozorište Gavella iz Zagreba predstavom „Priče iz bečke šume“ po tekstu Edena fon Horvata u režiji Igora Vuka Torbice. Komad je, na izvestan način, nastavak predstave „Hinkeman“ koja je prošle godine oduševila užičku publiku i odnela najveći broj Ardaliona. Publika je mogla da prepozna i rečenicu u tekstu gde se kaže da u obližnjem cirkusu bivši ratni veteran zabavlja publiku jedući štakore(Hinkeman) i da je to isto vreme naslućivanja fašizma i onoga što on nosi. Autorska ekipa veruje da je predstava, nažalost, izuzetno aktuelna, a mi bismo rekli veoma bolna, skoro na ivici izdržljivosti.

17 Nov

U foajeu Male scene izloženi su diplomski radovi prve generacije studenata scenskog dizajna Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. „Sarađujemo sa Festivalom od kada je scenski dizajn napravljen kao smer na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu i dolazak u Užice je ekskurzija za naše studente na prvoj godini fakulteta. Upravo smo ispratili prvu generaciju studenata, a to što smo izložili njihove diplomske radove je veliki podstrek za studente koji su ove godine gosti Festivala, jer će se radovati ideji da jednom i njihovi radovi budu na ovom mestu“, kaže za festivalski sajt doc. dr Mia David, scenografkinja i profesorka Fakulteta tehničkih nauka.

16 Nov

Izašao je bilten za četvrti dan festivala

Preuzmite priloge:
16 Nov

U saradnji sa Direkcijom festivala, predvođeni razrednim starešinom Petrom Matovićem, učenici računarskog smera bili su gosti u publici treće festivalske večeri kada je izveden komad Kraljevskog pozorišta Zetski dom sa Cetinja „Dokle pogled seže“ u režiji Arpada Šilinga. Po završetku predstave okupili smo se u holu pozorišta da razmenimo utiske.