Bilteni, intervjui, reči kritike, , konferencije i video prilozi na jednom mestu
Pete festivalske večeri izvedena je predstava “Ivanov” po delu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Tatjane Mandić Rigonat i izvođenju Narodnog pozorišta Beograd. Publika je ovacijama pozdravila ansambl i predstavu nagradila najvišom ocenom ovogodišnjeg festivala.
Knjiga Ivana Medenice, profesora Fakulteta dramskih umetnosti u Beogradu i umetničkog direktora Bitefa pokazuje da je ovaj autor aktivan i u naučno-istraživačkom radu u oblasti studija pozorišta i izvođenja. “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” plod je višegodišnjeg rada, a podsticaj da ovu knjigu konačno oblikuje stigao je od Nebojše Bradića, urednika edicije Ars Scena i Zorana Hamovića, glavnog urednika IP Klio, u čijem izdanju je knjiga objavljena 2016.
Drugu godinu za redom traje uspešna saradnja između Jugoslovenskog pozorišnog festivala i Izdavačkog preduzeća Klio, koji u okviru pratećeg programa predstavlja knjige interesantne pozorišnim radnicima i publici. Za 22. JPFU odabrana su dela Ivana Medenice “Tragedija inicijacije ili nepostojani princ” i „Scenski dizajn kao umetnost” Tatjane Dadić- Dinulović iz edicije „Ars Scena”. O uređivačkoj politici IP „Klio” govori direktor Zoran Hamović.
Četvrte festivalske večeri nastupilo je pozorište Gavella iz Zagreba predstavom „Priče iz bečke šume“ po tekstu Edena fon Horvata u režiji Igora Vuka Torbice. Komad je, na izvestan način, nastavak predstave „Hinkeman“ koja je prošle godine oduševila užičku publiku i odnela najveći broj Ardaliona. Publika je mogla da prepozna i rečenicu u tekstu gde se kaže da u obližnjem cirkusu bivši ratni veteran zabavlja publiku jedući štakore(Hinkeman) i da je to isto vreme naslućivanja fašizma i onoga što on nosi. Autorska ekipa veruje da je predstava, nažalost, izuzetno aktuelna, a mi bismo rekli veoma bolna, skoro na ivici izdržljivosti.